1 marca 2016

CENTRUM WINA otwiera swój 23. sklep specjalistyczny. Jeszcze w tym roku największa w Polsce sieć planuje poszerzyć się o drugą lokalizację w Katowicach. To odpowiedź AMBRA S.A. na rosnącą sprzedaż win spokojnych i potrzeby konsumentów, którzy w badaniach rynkowych deklarują, że nie kupują win w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy.

4 marca CENTRUM WINA otworzy sklep w największym bydgoskim Centrum Handlowym Zielone Arkady zlokalizowanym w sercu miasta. Na 60 mkw. zaproponuje ponad 500 win z całego świata. Na nowych klientów czekać też będzie jeden z największych w Polsce programów lojalnościowych KOCHAM WINO.

- Dziś w całej Polsce KOCHAM WINO ma ponad 79 000 członków. Nasz do tej pory najmłodszy sklep w Lublinie w ciągu dwóch lat funkcjonowania zyskał ponad 2 500 klubowiczów. Popularyzacja kultury picia wina w Polsce to nasza pasja - mówi Krzysztof Pogorzelec, Manager Marketingu Sprzedaży Detalicznej AMBRA S.A.

Zgodnie z raportem Grupy AMBRA za I półrocze roku obrotowego 2015/2016, sieć sklepów CENTRUM WINA osiągnęła dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Rośnie też cały rynek fine wines (wina powyżej 20 zł), który w 2015 roku zanotował wzrost ilościowy +22%, wartościowy +19%.*

W porównaniu do innych krajów europejskich spożycie wina w Polsce wciąż jest małe: 3,2 l/per capita, podczas gdy np. w Danii 14.05 l/per capita, Wielkiej Brytanii 21.99 l/per capita, Hiszpanii 21.26 l/per capita.**

Co ciekawe w badaniu postaw konsumenckich przeprowadzonym na zlecenie AMBRA, Polacy przyznali, że:

  • aż 39 % badanych nie kupuje win spokojnych w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy
  • 29% kupuje wino przy okazji innych zakupów***

Dodajmy, że aż 20 z 23 sklepów CENTRUM WINA zlokalizowanych jest w galeriach handlowych. Najwięcej punktów, bo aż sześć mieści się w Warszawie. Łącznie sieć obecna jest w 12 miastach Polski.
Optymalne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce i rozwój sieci winiarskich sklepów specjalistycznych są elementami strategii rozwoju AMBRA S.A.

*Źródło AMBRA S.A. za Nielsen, dane Total Poland
**Źródło http://www.wineinstitute.org
***Źródło: Badania MillwardBrown dla AMBRA S.A.

Serwis ambra.com.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).

Więcej informacji o tym jakich cookies używamy, oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz po kliknięciu w „więcej”. więcej