Decyzje biznesowe podejmujemy w oparciu o badania* oczekiwań i preferencji konsumenckich.

Polski rynek wina jest młody, w fazie dynamicznego rozwoju i z ogromnym potencjałem. Najbardziej spektakularnym zjawiskiem ostatnich lat jest wzrost pozycji win różowych. Z marginalnego udziału w rynku wzrosły one do ok. 15%. Co ciekawe, wzrost ten nie odbył się kosztem win białych, które utrzymały, a nawet lekko wzmocniły swój udział w rynku, ale kosztem win czerwonych.

*Rokrocznie na badania rynkowe AMBRA S.A. wydaje ok. miliona złotych.

badania

SPOŻYCIE WINA W POLSCE WYNOSI 3,3 LITRA NA OSOBĘ ROCZNIE I JEST PONAD 10-KROTNIE MNIEJSZE NIŻ W KRAJACH ZACHODNICH

60%

konsumentów wina to kobiety

55%

konsumentów wina nie ukończyło 45 lat

51%

konsumentów wina ma wykształcenie wyższe

24%

konsumentów wina deklaruje, że pije wino co najmniej kilka razy w miesiącu

POLACY NAJCZĘŚCIEJ PIJĄ WINA BUŁGARSKIE

  • 54% spożywanych win to wina czerwone, a 15% wina różowe
  • średnia cena kupowanego wina to 15,90 za butelkę
  • 39% butelek wina kupowanych jest w sklepach dyskontowych

WYBIERAJĄC WINO KONSUMENCI W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI KIERUJĄ SIĘ JEGO KOLOREM

WINO KUPUJEMY SPONTANICZNIE

Polscy konsumenci:

  • są w bardzo małym stopniu przywiązani (lojalni) do konkretnej marki (w porównaniu do innych kategorii produktowych)
  • uważają, że najlepszą formą promocji wina jest promocja cenowa (obniżona cena)
  • w 76% dokonują zakupu win spontanicznie, czyli bez wcześniejszego planowania
  • bardzo rzadko piją wino sami (5%), zdecydowanie częściej wybierają wino na wieczór we dwoje lub spotkanie w większym gronie

CZY WIESZ, ŻE...

Serwis ambra.com.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).

Więcej informacji o tym jakich cookies używamy, oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz po kliknięciu w „więcej”. więcej