22 lutego 2014

Jaki mamy pomysł na zwiększenie sprzedaży? Co zakładają plany inwestycyjne? Czy zatrudniamy nowych pracowników? - to tylko niektóre tematy poruszone w czasie półtoragodzinnej dyskusji Internautów z Zarządem AMBRA S.A.

Czat inwestorski* odbył się na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Odpowiedzi udzielali: Robert Ogór, Prezes Zarządu i Piotr Kaźmierczak, Członek Zarządu. 

krasny: Jak Zarząd komentuje przedstawione wyniki za I półrocze 2013/2014 ?

Wyniki sprzedaży są poniżej naszych oczekiwań, jednak sprzedaż w najważniejszych segmentach rosła (rynek polski bez eksportu). Wyniki finansowe pomimo niższej sprzedaży pokazują poprawę efektywności biznesu dla akcjonariuszy.

Sergio: Jakie wydarzenia w ubiegłym roku były kluczowe dla Spółki jeśli chodzi o rozwój?

Połączenie Centrum Wina ze Spółką matką i integracja kanałów dystrybucji premium oraz wprowadzenie marki CYDR LUBELSKI.

Golon: Jakie czynniki wpłyną najbardziej na wyniki drugiego półrocza?

Rosnąca sprzedaż i niższe koszty operacyjne.

ciekawski: Jaki jest pomysł zarządu na zwiększanie sprzedaży?

Inwestycje w główne marki w istniejących i nowych obszarach rynku wina i innych alkoholi.

Mundi: W jaki sposób na wyniki finansowe Grupy AMBRA wpłynęło przejęcie dystrybucji marki Sutter Home?

Przyczyniło się do wzrostu naszej sprzedaży w kategorii win stołowych znacznie powyżej rynku. Nasze główne win stołowych EL SOL i FRESCO rosły równie dynamicznie.

Marek Smyk: Czy jest miejsce do podwyższenia cen dla odbiorców? Ile czasu trwa potencjalne wdrożenie podwyżek?

W związku z obniżającymi się cenami zakupu surowca nie planujemy podwyżek cen sprzedaży w bieżącym roku.

ohans: Jakieś nowe produkty?

Cała para w CYDR LUBELSKI!

piotr37: czy planujecie przejęcie kolejnej marki wina lub mocnych alkoholi?

Cała para w CYDR LUBELSKI!

Mezos: Czy Cydr Lubelski może być stałym „bywalcem” obok piw w pubach i barach ?

W Wielkiej Brytanii sprzedaż cydru to 15% rynku piwa. Również w Polsce cydr nie jest przejściową modą i stanie się stałą częścią konsumpcji alkoholu, także w pubach i restauracjach.

Beata Drewnowska: Na ile AMBRA szacuje swoje udziały w rynku cydru w 2013 roku (szacowane 2 mln litrów)?

Na chwilę obecną 40%.

Slawomir S.: Czy będą rozwijane własne moce produkcyjne w kontekście planowanej dalszej ekspansji na rynku cydru?

W roku 2014 planujemy inwestycje związane z produkcja cydru na kwotę ok. 6 mln zł. Zapewni to zdolności produkcyjne na ok. 10 mln litrów cydru.

fanka_cydru: Jakie największe wyzwanie stoi przed Spółką AMBRA w drugim półroczu roku obrotowego?

Umocnić u polskich konsumentów świadomość, że cydr = CYDR LUBELSKI!

Zoltan: Jakie są plany rozwoju AMBRA na najbliższe lata?

Umacnianie się na rosnącym rynku wina, zwiększanie udziałów w oparciu o przewagi konkurencyjne i główne marki. Rozszerzanie potencjału przychodów poprzez innowacje w nowych, rozwojowych segmentach rynku alkoholi.

Miro: Czy Spółka planuje w najbliższym okresie jakieś akwizycje?

Koncentrujemy się na wzroście organicznym. Na tym etapie rozwoju rynku to najbardziej efektywny model wzrostu.

Rafał: Jakie są plany na rozwój sieci Centrum Wina?

Zwiększanie sprzedaży z posiadanej powierzchni i sklepowej i koncentracja na głównych aglomeracjach.

Slawomir S.: Czy segment brandy będzie dalej rozwijany ?

Dzięki akwizycji marek PLISKA i SLANCHEV BRIAG udział naszej Grupy w rynku brandy osiągnął 20%. Należymy do liderów tej kategorii i zamierzamy nadal rosnąć.

Gwidon II: Czy są jakieś stanowiska w spółce do obsadzenia w tym roku ;) ?

Budujemy najsilniejsza drużynę na rynku i stale poszukujemy mocnych graczy na wielu pozycjach :-)

Serwis ambra.com.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).

Więcej informacji o tym jakich cookies używamy, oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz po kliknięciu w „więcej”. więcej