14 maja 2019

Konferencja online poświęcona omówieniu wyników finansowych za III kwartał roku obrotowego 2018/2019 odbyła się 14 maja 2019 r. na platformie StrefaInwestorów.pl.

Gość: Jakiej dynamiki na rynku wina spodziewacie się Państwo do końca tego roku i w przyszłym roku?
Robert Ogór: Oczekujemy utrzymania dynamiki wzrostu na poziomie 5-7% wartościowo. Dynamika wzrostu ilościowego oscyluje wokół 3%.

Krzysztof: Ambra jest jedną z nielicznych spółek która zrobiła w ostatnim czasie swoje ATH w tak trudnej obecnie sytuacji rynkowej. Czy uważają panowie, że obecna wycena akcji jest "rozsądna", jeszcze zaniżona czy już przewartościowana?
Piotr Kaźmierczak: Cieszymy się z tego, że inwestorzy docenili naszą spółkę, której notowania "odłączyły się", oczywiście in plus, od indeksów giełdowych. Nie zmienia to faktu, że obecnej wyceny na poziomie około 11 x zysk, nie sposób uznać za przewartościowaną.

Gość: Co z Cydrem? Macie Państwo jakieś plany w tym zakresie? Zwiększanie sprzedaży? Czy to już by była kanibalizacja z lekkimi winami i winami musującymi?
Robert Ogór: Pod presją rewolucji piwnej sprzedaż cydru w Polsce spadała w ostatnich 2 latach. Cydr stał się kategorią premium, a udział Cydru Lubelskiego wzrósł do ponad 60% rynku. Zakładamy stabilizację poziomu sprzedaży i poprawę rentowności w tym segmencie.

Gość: Gratuluję kolejnego wzrostu przychodów. Co jednak z zyskiem netto, jakie są powody powstania straty?
Piotr Kaźmierczak: W ostatnim kwartale wydaliśmy więcej na wsparcie marek, np. wprowadzenie nowego musującego bezalkoholowego CIN&CIN, czy lekkich win FRESCO Frutti. Oczekujemy pozytywnego wpływu tych działań na sprzedaż w kolejnych kwartałach. Ujemny wynik kwartału to zatem krótkoterminowe odchylenie od pozytywnego trendu wyników spółki.

Gość: Od dłuższego czasu krążą plotki o planach akwizycji. Czy macie Państwo takie plany w tym lub przyszłym roku? Co by to ewentualnie mogło być? Producent, dystrybutor, siec sklepów?
Robert Ogór: Na chwilę obecną nie mamy w tym zakresie nowych wiadomości. Jesteśmy zainteresowani i aktywni w kierunku przejęć marek lub operacji na rynkach naszej działalności.

Gość: Czy zwiększy się marża ze sprzedaży cydru w tym roku i czy jest szansa na zwiększenie się wolumenu sprzedaży? Odnoszę to pytanie do Pana stwierdzenia na ostatnim czacie, że rynek cydru "się spremiumizował"
Robert Ogór: Marża ze sprzedaży rozwija się i osiągnie poziom zbliżony do naszych pozostałych marek. Na trudnym rynku celem naszym krótkoterminowo jest stabilna sprzedaż ilościowa.

Andrev: Patrząc po wskaźniku C/Z którego wartość jest dość niska i po stopie dywidendy, można odnieść wrażenie, że inwestorzy raczej spodziewają się spowolnienia dynamiki wzrostu spółki a nawet pewnego stopnia marazmu. Jak według zarządu przedstawia się sytuacja na najbliższe kwartały? czy faktycznie w tym roku może nie być wzrostów?
Piotr Kaźmierczak: Wyniki ostatniego kwartału i obecna sytuacja na rynku nie przemawiają za scenariuszem spowolnienia. Perspektywy spółki i całego rynku wyglądają dobrze. Stale pracujemy nad rozwojem wartości istniejących marek i produktów, wprowadzamy nowości. Rośniemy szybciej niż cały rynek wina i chcemy nadal szybko rosnąć.

Gość: Na jakim etapie jest rozwój projektu Distillers??
Robert Ogór: Aktualnie prowadzimy sukcesywnie rebranding sklepów, który powinien zakończyć się jesienią. Jednocześnie trwa budowa asortymentu oraz platformy komunikacji odrębnej od programu Kocham Wino. Udział alkoholi mocnych w sklepach rośnie.

Gość: Kurs akcji Ambry w ostatnich miesiącach ładnie urósł. Czego może to być efekt? Poprawa rentowności biznesu, oczekiwania rynku w stosunku do 500+ na pierwsze dziecko, czy coś innego?
Piotr Kaźmierczak: Naszym zdaniem rynek z pewnym opóźnieniem docenił poprawę rentowności biznesu i szybki wzrost spółki na rynku alkoholi. Kurs akcji Ambry rósł, zupełnie inaczej niż np. indeks SWIG 80, do którego należymy. Odbieramy to jako dowód na wiary inwestorów w jakość naszego modelu biznesowego.

Gość: Czy planują Państwo wprowadzenie do oferty tequili? Alkohol ten jest coraz bardziej kojarzony w Polsce z kategorią premium i czymś więcej niż przysłowiowa flaszka na imprezę. Otwiera się coraz więcej barów specjalizujących się właśnie w tej kategorii, ludzie są zainteresowani.
Robert Ogór: Posiadamy wybór jakościowych tequili w naszych sklepach - ok. 10 pozycji.

Kamil: Skąd taka różnica w wynikach zysku netto przy wzroście przychodów w tym kwartale?
Piotr Kaźmierczak: Tak jak już pisaliśmy, to efekt sezonowego wzrostu wydatków marketingowych. Wyniki narastająco zachowują współmierność na głównych liniach i nie oczekujemy, żeby to się miało zmienić w dłuższym okresie.

Gość: Jakie plany na najważniejszy - II i III kwartał 2019?
Robert Ogór: Ważną nowością rynkową jest CIN&CIN Free - bezalkoholowy napój musujący powstały z dealkoholizacji wina skierowany do rosnącego segmentu konsumentów poszukujących bezalkoholowych alternatyw na wiele okazji i potrzeb - chcemy być liderem "szampańskich okazji" bez alkoholu.

Karol: Czy spółka rozważała może wypłaty dywidend w ratach, tzn może zaliczki lub jakieś rozłożenie inne w czasie? Wiem, że to trudne od strony prawnej, ale nie niemożliwe, a zachęci inwestorów do trzymania akcji.
Piotr Kaźmierczak: Z uwagi na znaczącą sezonowość sprzedaży, ale również cash flow, potencjał do wcześniejszej wypłaty jest ograniczony. Z drugiej strony jest to rozwiązanie dość złożone i nie pozbawione dodatkowych kosztów. W najbliższym czasie nie przewidujemy wypłaty zaliczek.

Inwestor: Napisał pan "Rośniemy szybciej niż cały rynek wina i chcemy nadal szybko rosnąć" - bardzo się cieszę. Proszę podać jednak, o ile szybszy jest to wzrost?
Robert Ogór: Dynamika sprzedaży w Polsce za 9 miesięcy to ponad 9% na tle rynku, który za ostatni okres 12-miesięczny wzrósł wartościowo o nieco ponad 7%.

MKV: Jaki był powód spadku wyniku EBIT r/r za 3Q'18/19 na rynku rumuńskim ?
Piotr Kaźmierczak: W Rumunii sprzedaż spadła o 25%, co oczywiście odbiło się na wyniku EBIT. Był to nieoczekiwanie silny spadek, nawet biorąc pod uwagę późniejszy termin Wielkanocy (w Rumunii nawet o tydzień później niż w Polsce). Dopiero wyniki za kolejne miesiące pokażą skalę spowolnienia.

Kamil: Czy możemy liczyć na rozpoczęcie publikowania prognoz finansowych?
Piotr Kaźmierczak: Nie planujemy publikacji prognoz.

Karol: Czy w tym roku obrotowym produkty wyroby własne będą miały większy udział w przychodach od produktów obcych?
Robert Ogór: W minionym roku obrotowym towary stanowiły ok. 55% przychodów ze sprzedaży kontynuując wzrostową od kliku lat tendencję.

Tomasz: Czy można otworzyć sklep Centrum Wina jako franczyzę i gdzie mogę pozyskać informację o tym?
Robert Ogór: Taka możliwość istnieje. Pracujemy nad pełnym modelem franczyzowym dla niezależnych placówek sklepowych. Prosimy o kontakt mailowy ze spółką.

Inwestor: Na co mają być przeznaczone nakłady inwestycyjne do końca roku skoro kwoty na ten cel zostały zwiększone?
Piotr Kaźmierczak: Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami inwestycje koncentrują się w zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej k. Biłgoraja, obejmują one modernizację i wymianę linii rozlewniczych, a przynieść mają zwiększenie jakości produktów i szybsze wprowadzanie na rynek nowości. Realizacja program inwestycyjnego rozłożona jest na najbliższe 3-4 lata.

Karol: Jak wygląda sytuacja z pilotażem sprzedaży w Chinach ? Ma to szansę wypalić?
Robert Ogór: Projekt jest w trakcie realizacji i jest jeszcze za wcześnie na jego ocenę.

MKV: Na co składa się wzrost pozostałych kosztów (2,5 mln r/r - wykres na str. 7 raportu)?
Piotr Kaźmierczak: Wzrost ten obejmuje wynagrodzenia, amortyzację i pozostałe koszty działalności (wynajem, energia, flota samochodowa, itd.). Wzrost wynagrodzeń odpowiada tendencjom na całym rynku pracy, natomiast wzrost pozostałych kosztów związany jest częściowo z podwyżkami cen (np. energia), jak i z rozszerzaniem skali działalności (np. nowe sklepy).
MKV: Jakie są źródła wzrostu marży brutto w kwartale ?
Piotr Kaźmierczak: Źródłem wzrostu marży brutto była rosnąca sprzedaż. Rentowność marży natomiast pozostawała nieznacznie niższa niż rok wcześniej, co było związane ze sprzedażą win wyprodukowanych z droższych surowców.

Gość: Jak idzie sprzedaż rozszerzonej linii Fresco? Wspomniał Pan, że powstały nowe produkty o obniżonej zawartości alkoholu. Czy to się przyjęło?
Robert Ogór: Projekt Fresco Frizzante jest sukcesem rynkowym i wniósł znaczący wkład do wzrostów przychodów w minionych 3 kwartałach roku obrotowego. Fresco Frutti Frizzante o obniżonej zawartości alkoholu, a w szczególności warianty oferowane w małych pojemnościach 250 ml przyciągnęły nowych konsumentów i rozszerzyły okazje do konsumpcji.

M: Czy w tym roku można liczyć na dywidendę z większego odsetka zysku netto niż w poprzednich latach?
Piotr Kaźmierczak: Nasza polityka dywidendowa zakłada wzrost kwoty dywidendy, natomiast nie ma założeń dotyczących stopy wypłaty zysku. Decyzje w tej sprawie zapadną po zakończeniu roku obrotowego.

M: Czy w polityce dywidendowej jest górne ograniczenie procentu wypłacanego zysku?
Piotr Kaźmierczak: Nie ma takiego ograniczenia. Od wielu lat dywidenda rośnie i chcielibyśmy ten trend kontynuować.

Comparic.pl: Czy będą w sprzedaży mniejsze butelki, tzw. małpki?
Robert Ogór: Oferujemy brandy PLISKA w pojemności 200 ml, Fresco Frizzante 250 ml oraz Dorato 200 ml. Sprzedaż w tym segmencie rośnie.

Gość: Panie prezesie, czy zarząd rozważa wejście w segment piw kraftowych lub przejęcie któregoś z popularnych browarów kraftowych?
Piotr Kaźmierczak: Nie rozważamy wejścia w ten segment. Jesteśmy specjalistą od win, alkoholi mocnych premium. Piwa kraftowe pozostawiamy specjalistom piwnym.

Krzysztof: Czy wejście na kraje zachodniej Europy jest możliwe i w ogóle rozważane?
Robert Ogór: W naszej ocenie warunkiem efektywnej strategii eksportowej jest portfolio unikalnych produktów wysokiej wartości. Obecnie potencjał widzimy w Cydrze Lubelskim, brandy PLISKA, Mucha Wines oraz dalszej współpracy z marką Baczewski. Pracujemy nad naturalnymi winami z krajowych owoców. W ciągu 2 lat chcielibyśmy posiadać portfolio marek regionalnych, na których oprzemy aktywną strategię eksportu na rynki zachodnie. Dzisiaj sprzedaż na te rynki jest marginalna.

Karol: Dziękuję za odpowiedź w sprawie Chin. Czy podjęte tam działania wymagają nadzwyczajnych umów i pośredników? Jak bardzo ten rynek różni się od europejskiego i czy ewentualne przeszkody nie zjedzą całej marży albo jej znaczącej części?
Robert Ogór: Projekt eksportu do Chin prowadzony jest przez spółkę TIM na zasadzie profitowości, tzn. koszty projektu muszą być pokryte przez marżę ze sprzedaży. Projekt nie będzie obciążał wyników Grupy.

Gość: Co panowie sądzą o programie wsparcia analitycznego GPW, do którego Ambra się zakwalifikowała?
Robert Ogór: W naszej ocenie platforma stanowi dodatkowe wsparcie dla inwestorów, zwłaszcza indywidualnych.

M: Czy wejście do indeksu WIG-div wpłynie na zmianę polityki dywidendowej?
Robert Ogór: Nie :-)


Serwis ambra.com.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczka).

Więcej informacji o tym jakich cookies używamy, oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz po kliknięciu w „więcej”. więcej